Поговоримо на тему “якщо залили поганий бензин у авто”. Як боротися з наслідками заправки поганого палива та що робити.
ПРИЧИНА ПОЯВИ ПОГАНОГО ПАЛИВА
Багато автозаправок і навіть виробникыв палива, часто грішать більш простим і дешевим, але досить сумнівним способом підвищення октанового числа палива за допомогою різних присадок.
Наслідки заправки поганим бензином
Проблема ускладнюється тим, що різні автомобілі по-різному реагують на паливо зі штучно завищеним октановим числом – навіть якщо пакет присадок підібраний якісно і введений правильно, і більшість машин, що заправилися до Вас відносно благополучно (ключовим словом є «відносно») «з’їли» запропоноване паливо то саме Ваша машина може не прийняти його.
Поганий бензин здатний зіпсувати масло, а разом із ним двигун. Це пов’язано з тим, що у паливі може бути заборонений метанол, який несумісний з пакетом присадок моторного масла. Внаслідок чого багаторазово скорочується ресурс олії. Тож не заправляйтеся на неперевірених АЗС.
Причина появи «поганого палива» – спокуса заробити на продажу дешевшого сорту бензину. Додавання в паливо заборонених добавок (ММА та МТБЕ) обходиться у справжні копійки, а приносять прибуток до 200% чистого доходу. За допомогою цих добавок будь-який низькооктановий бензин можна перетворити на дорогі АІ-95 та АІ-98.
Буває і елементарне розгильдяйство – коли ємності довго не чистяться або “пощастило” заправитися з самого дна, в якому розведений бруд, що накопичився за довгий час.
НАСЛІДКИ ЗАПРАВКИ ПОГАНИМ БЕНЗИНОМ
- Погіршення роботи свічок запалювання (приймають удар першими та сигналізують про нього нальотом, зазвичай червоного кольору);
- Порушення роботи всієї паливної системи, датчика кисню (забивається фільтр-сітка та фільтр тонкого очищення, підвищується навантаження на бензонасос, забиваються форсунки);
- Проблеми каталізатора;
- Підвищений знос двигуна.
Відчути, що залили неякісне паливо, можна через кілька хвилин після цього, хоча тут багато залежить від заповненості бака до заправки. Але після того, як нова суміш потрапляє в паливопровід, Ви можете відчути:
- Зниження потужності двигуна, втрату динаміки та реакції на педаль газу;
- Перебої у роботі, постійні зміни оборотів на холостому ходу;
- Стуки та детонація (зазвичай через низьке октанове число);
збільшення витрати палива; - Двигун глухне і погано заводиться (як правило, якщо паливо містить воду або бруд).
Якщо в паливі, що заправляється, були заборонені добавки (залізовмісні присадки), то залізний капут прийде в першу чергу свічкам запалювання. Другим паде датчик кисню, а за його загибеллю піде смерть каталітичного нейтралізатора.
ЩО РОБИТИ В ЦЬОМУ РАЗІ?
Якщо не встигли від’їхати далеко від заправки, варто повернутись і після пред’явлення чека та озвучування претензій керівництву АЗС, вимагати відбору проб та проведення незалежної експертизи працівником незалежної лабораторії. Якщо експертиза підтвердить правоту, АЗС добровільно або через суд відшкодує збитки, спричинені неякісним паливом.
Будьте готові до того, що якщо підозри виявилися необґрунтованими, то доведеться як мінімум оплатити проведення експертизи.
Про всяк випадок повторю неодноразово вже чуті правила, які знизять ймовірність заправки неякісним паливом:
- Заправляйте лише на перевірених заправках, бажано до повного бака;
- Звертайте увагу на чистоту та доглянутість АЗС, стежте за недоливом бензину на АЗС;
- Не заправляйтеся “європаливом з приставками Ultimate і ЕКТО” на дрібних заправках, є ймовірність того, що його готують дуже недалеко і не так і затратно, і не зовсім “євро”;
- Насторожіться, якщо ціна палива суттєво відрізняється від загальноприйнятих;
ЗАВЖДИ БЕРІТЬ ТА ЗБЕРІГАЙТЕ ЧЕК!
Деякі «автодіячі» пропонують додати в бак високоякісний бензин АІ-98, цей спосіб нехай і найдешевший, але спрацює тільки при низькому октановому числі бензину і ніяк не захистить від домішок у ньому.